最新網誌

編輯 關閉

有錢人是這樣教仔女的,窮人則愛聽其他窮人說話,教自己的兒女做窮人。

 

原載:明報置業網

http://property.mpfinance.com/cfm/pb3.cfm?File=20091022/pba01/1.txt

 

何雨盈的一封家書 文章日期:2009年10月22日

自上周特首公布施政報告後,市場有不少聲音說「買樓難」,更有醫生和律師的「準夫婦」在電台峰煙節目說難以在中區置業,市場迴響不絕。

資深投資者、擁有市值上億元物業的何雨盈,現年60歲,20歲時已開始投資物業,約4年前從長實高級營業經理的職位退休。他看到有關言論後,禁不住向現於澳洲工作和讀書的兩位女兒傳真了一封「家書」,大談他對人生和投資的看法,頗有值得借鑑之處

何雨盈的「家書」內容如下

女兒﹕

人生路途遙遠前路茫茫,年輕人不容易找到方向。結婚、生仔、生病、失意等等未知之數,又如何面對和處理呢?未來的開支會加大,人年紀大了,生產力會減退,如何可以安享晚年同時不至落後於同輩?

我18歲時期也有這個迷惘期,首先要選一個行業去學習,有些專業本領。第二要學做人、學處事。在我們身邊有很多不同性格,有好、壞、惡、衰人。有醒目仔、叻仔,有蠢仔、有學識的好人。但在現實環境做一個好人和沉實的人,往往被人誤會為蠢人,又有誰願去當呢?但理智告訴我們,最終也是這種人是勝利和生活最開心的,那我們就立下心志要去學習,努力工作,多多思考。對自己要求要高一點,凡事務實,要比人做得更好。

節儉,年輕時要盡量把日常生活費降到最低,多吃苦。但求心中有數,我們省下來每月有幾多錢,錢儲了一個小數目,那就好辦事了,心中有些計劃也好實行了。

我20歲時買入一間500多呎的房子,很靚有粉紅色浴缸。但我堅持不搬進去住,只在入伙時到這美麗的浴缸去沖了一個永不忘記的涼,直至結了婚,還是租人一間房去住,要知生活費一闊三大。如果生活費低,省下來的一蚊,就實肉有一蚊,五年十年加上投資的利潤,你會發覺比同輩的收入多出二至三倍,在這鼓勵下,思想自然超脫了。

人打工一年到晚都望出雙糧,但你個個月都有雙糧,你話幾開心呢?舉例買少少股票,也眼於股東盈利怎樣去減省開支。

對環球的經濟情,在思想上也多些在老闆的角度去思考,這就脫離了一般打工仔的心態。所考慮的也正是老闆所想,說話自然有水平,處事會客觀,主要是目標正確,我們堅持要做。目標不正確,自己喜歡也不會做的精明決定。

世上沒有幸運只有真理,舉例在墨爾本我喜愛買破舊的小獨立屋,而不買全新裝修好的分拆單位。首先我們要明白,我們為什麼要買屋,買屋就是投資。投資就要升值。新拆售的單位地權已用盡,用舊了要改裝,也有很多限制。物業由新入伙開始折舊,升值一定不及獨立小屋。那為什麼不買大屋呢?因為大屋要一連買幾間,拆後重建細unit才有錢賺。但花很大時間;到很多細unit出現時。細獨立屋一定很受歡迎和升值很快。但澳洲稅率很高,不是投資的好地方。

有專業人士兩夫婦收入都買唔到樓,罵特首。我覺得香港社會真有些問題,特首真難做,由綜緩人士到高收入人士都罵他。各人為自身利益,不去思考福利思想,總把責任推到人家身上。

我對以上個案也有些建議。現在立即買入一個市區好地點的細單位自住,舊樓也沒有問題,因為香港冇地震,就算舊到重慶大廈咁舊都冇問題,因為香港建築結構乃按英國標準,有8倍乘力,就算火警多次都冇問題。萬一宣布危樓,咁就恭喜你了,到時大把發展商收購隨時升幾倍。

如果跌了你都可以當交租,有錢可以買間大D單位,反正你買的是細單位,不會蝕很多,如果升了,你補些錢就可以換大單位。升跌都掂,所以自住幾時買都好過交租,樓價什麼時候是高或低,真係要你入了場先。如果你不入戲院,根本上你不知道場戲做什麼,金融風暴樓價平,你也不知道。因為沒有比對,腦裏一片空白。

因為人總是這樣的,不在其位不謀其策。舉例你買少少股票,也會眼於股東利益,怎樣去節省開支,怎樣去競爭留意環球經濟,在思想上也多些老闆角度去思考。這就脫離了一般打工仔的心態,所考慮的也是老闆所想。說話自然有水平。

舉例買股票。你不去做研究只靠貼士,等於蒙眼靠人帶過馬路,到有車撞到來,人家會走你就不會走了。你又去呼天叫地,說自己不幸,做事永遠不用心,沒有公道心。如駕汽車,就罵行人不小心過馬路,到自己行在路上又去罵人不小心駕車,永遠自己都是受害者的心態去生活。咁點會開心呢?特首說特區生不逢時,受金融風暴、豬流感等等為自己解說,你說你困難,難不難過菲律賓,一個颱風接一個颱風?

以上個案夫婦,如能放下身段搬入去一間舊樓去住。每日同電梯見賣魚勝、豬肉阿嬸、茶餐廳阿榮,看他們怎樣用最少錢可以生活。總好過搬上去半山區豪宅,看這班人怎樣浮誇。食,鮑翅好食,但新鮮出爐麵包同煎蛋角都好好食,但價錢就相差了很多,如果你說。我只吃鮑魚才快樂,吃麵包我不行,那你的競爭力一定比我低很多,其實香港人,怕上海在金融中心和大陸其他城市或市民會取代我們,怕競爭,其實說穿了,是怕吃苦,怕動腦筋,香港人佔盡優勢,只要努力正面去看問題,我們年輕時很流行的說話係,鬼叫你窮、頂硬上。

投資是不講學歷的,只在計實數。我年輕時,有同輩賺到錢以為從今可做上等人,認識了什麼專家,有貼士,實賺。我跟他說,如果真的有實賺的好機會,他會真的告訴你嗎,為什麼他不回家,叫自己阿媽去買呢?我堅持自食其力,用低皮費、勤力研究,木頭車原理,慢慢推。雨天、大霧、急彎、斜路,一日推他十多小時,你會笑,這不夠科學,你睇我駕的法拉利幾多匹。走得幾快,但一到雨天急彎,你收不到掣成架車剷落山坑。我慢慢推,同輩打工一年望到黑都係望出雙糧,而我就個個月都出雙糧,我的租客,高薪人士,鼻子向天,每個月都交租畀我去供樓。世上億萬富豪有幾多個讀過大學呢?讀書人永遠係學者。冇讀書。可以用自己的方法解決問題。

何雨盈

撰文﹕陸振球 (明報地產版主管)
 

引用(0)
  • 檢舉

    Jeffrey 2009-11-15 22:52

    我都有轉載呢篇文章,我覺得講得好好...
  • 檢舉

    口水先生 2009-10-24 01:31

    很有共嗚 ! 忍不住要讚一下

  • 檢舉

    Freeman 2009-10-23 20:59

    好文章!! 脫兄你本新書幾時出? 期待中.
    檢舉

    脫苦海2009-10-24 07:38

    十月份內印好,十一月上市
  • 檢舉

    peter 2009-10-23 15:56

    過去是用"慳"的生活方式, 去投資.

    現在社會看重溝通, 要識人, 用錢不能少. 階級影響大家很重要, 職業機會是你遇到什麼人. 可以用"慳"的生活方式, 去投資. 不過, 你要過修行的日子. 圈子很窄.

    過去是用"努力"的生活方式, 去升職.

    現在是社會升遷機會改變, 更商業, 成本考量, outsourcing令坊間只出現低人工工作, 既無career path, 也無人工bargin power. "努力"是否有用, 不是絕對, 高中職位是減少或減慢增加. 要上一代放出職位, 你才能上位, 難道上一代不用開飯.

    這封信是用上一代自己成功的方式去講給你聽.

    不過, 這種機會率是不停向下收窄.

    考量大家生活成本才是正道.

    外國是 收入a=消費b+儲存c, a=1, b=0.5,c=0.5. 屋仔只要供20年左右.

    香港基本開支消費b包括食飯,交通,住屋, 不計社交已是很大部份.

    a=1, b=0.7, c=0.3. 屋仔要供幾多年, 市區貴, 郊區便宜, 但交通費會杷應增加.

    檢舉

    脫苦海2009-10-24 07:44

    那為何香港及國內的儲蓄率遠遠高於外國?因為他們要交重稅,有人說高地價政策是變相交稅,對筆者來說,稅是不能避免,而高地價政策可以規避,除了入住公屋,購置居屋外,還有那些在市場低迷時買樓的人,結果就是部份人避免了高地價政策的損害甚至得益,餘下的人要付出更多來填補!所以長期租樓唔係辦法,低價置業才是長欠之計。

  • 檢舉

    啥霖 2009-10-23 12:47

    好坦白, 這文章是一篇『俗世俗說篇』萬不能說它系『清泉』!只教人渡樓海吧,好似超市個味廣告吧....

    清者就不與世為伍吧.... 哈哈
    檢舉

    脫苦海2009-10-24 07:46

    呢翻話應該向醫生律師組合講,又要中環置業唔該就鑽研下遊戲規則,例如何生,否則請繼續清高下去,不要妄想改變世界。現在引發規管豪宅按揭,人家國內資金本來只買一個豪宅就算了,家下要買十間美孚新邨。
  • 檢舉

    啥霖 2009-10-23 12:41

    其實這文章都系叫人買樓姐... 搞到好似教仔錦... 好搞笑.... 好似系八萬五時董生教仔錦樣... 有錢買樓囉...無錢米租樓囉... 系米?
    檢舉

    脫苦海2009-10-24 07:47

    呢篇文章仲有講其他野,你只係睇到叫人買樓?
  • 檢舉

    有心人 2009-10-23 10:51

    香港人就係咁架啦,只懂投訴,只懂為自己爭取福利。
    無樓既人就覺得樓價太高,要求降低樓價。
    咁你降低左,有樓既人又會投訴你做乜整低個價,影響樓市?
    仲有一D人,完全唔睇個番說話是否正確,就係因為佢既身份所以反對。
    對人不對事。
    希望香港多D腳踏實地既人。
    檢舉

    脫苦海2009-10-24 07:52

    唔知佢地幾時至會發覺,投訴係無用的,世界不會因你而改變,只有我們改變自己適應社會。現在又有人為政府變調調控樓市而沾沾自喜,其實輿論帶著政府做的,反而是令人更難買樓。
  • 檢舉

    Bob 2009-10-23 10:35

  • 這是私人回應
    這是私人回覆
  • 檢舉

    firellhk 2009-10-23 07:08

    多謝你, 終於有一個成功人士話比我聽我行左十年的路是對的. 自己剛用左十年供滿自住單位, 十年下來剩下的錢投資買股票, 每月節衣縮食, 現等著收成一天.....
    檢舉

    脫苦海2009-10-24 07:50

    梁小鷹都話:多數從來是錯的。大多數的生活方式,結果造就大多數人的財富水平。你不想成為佢地一份子,就要用唔同的生活方式。
  • 檢舉

    後生仔 2009-10-23 00:38

    今日新聞透視睇到係有d嘔血, d稅款就係用黎資助依班青少年拎綜援? 18歲拎綜援日日online game食飽訓訓飽通宵online game.個電腦mon都唔錯. 仲要阿媽陪去見茶餐廳工? (咁又老實,即使係英資大洋行都一樣有個阿媽陪個女去mt interview!) 做下普通文職野想佢重建信心就俾8千蚊佢. 相信出面好多勤力大學fresh grad睇到可能會好火.

     

    行行都要捱住搏上位. 近期新聞真係個個都想一野上位.一野上豪宅一野唔駛做. 條細路見悶唔番工番學, 想做髮型師但只係想要果種型既感覺但又唔想逐步學師捱出個"型"來. 浪費晒d錢啦政府!! 

    檢舉

    脫苦海2009-10-23 07:05

    香港主流人群係幻想香港永遠都會有公屋綜援廉價醫療教育,世上任何其他地方都唔會有咁大群人咁樣諗野,就算沙地阿拉伯科威特都要搵人掘D石油先至可以囉去賣,呢D算唔算係香港人的集體「患想」?
  • 檢舉

    費高 2009-10-22 22:48

    多謝分享 ... 
    今天(22/10) 是旦台 的新聞透視講青少年失業問題,
    有講及香港青年人及家長的問題了。
    (例子 : 家長見失學青年做六千蚊的打雜捱苦, 就叫佢唔好做 ...)

    香港人真的愈來愈不會捱苦了 ...
    檢舉

    脫苦海2009-10-22 23:00

    根本好多呢類訴求,是假問題。例如有人搭地鐵想坐,但車廂坐滿人,正常人會等,有D人會搶,居然有D大牛龜嚮度螺地大叫,期望會有人自願讓個位出來。相信任何正常人都會當呢個人痴線,偏偏報紙傳媒甚至網上大把人認為好有道理。

     

    社會幾時都係要同人競爭,八九十年代水鬼升城隍係特例,而呢代人正為此付出代價。偏偏有人認為第二代及第三代有責任讓個位出來比第四代。

     

    青年人永遠買不起樓,對唔住,漏左個「新」字;當青年人唔再係青年人的時候,自然就有能力買舊樓了!就當筆者是青年人時,要補習搵錢,畢業時無欠grand loan,都要工作到24歲時才買到半層大西北天水圍嘉湖山莊,由18歲開始工作計起,總共要六年時間。現在出黎怪叫果班所謂青年人代表,可能成世人都未打過一份長工。

  • 檢舉

    Ex-auditor 2009-10-22 21:28

    请问如何在香港得知那些地積比率未用盡的舊樓? 谢谢

  • 檢舉

    小丙 2009-10-22 19:11

    長實鱔稿,各位竟然當寶 !
    檢舉

    脫苦海2009-10-22 19:15

    十乂去年叫人唔好買樓,然後掟晒D投資出街;然後今年五月話可以量力而為投資買樓,最近仲不斷增持長實同和黃。

    係呀!好蠢嫁!仲照住黎做添!

  • 檢舉

    magic 2009-10-22 16:09

    I do like ur article~!!!
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  • 檢舉

    lofan 2009-10-22 15:15

    個個都諗著唔駛做,唔用腦就有得食..
    檢舉

    脫苦海2009-10-22 19:06

    仲要叫第四代口號,例如話香港就黎暴動民變之種,口就有一個,種似乎就唔見。
  • 檢舉

    舊馬司曾 2009-10-22 14:38

    含著金鎖匙出世的人憑先天優勢輕輕取得成就, 令人羡慕. 經過艱苦奮鬥取得成就, 亦令人羡慕. 前者的人生和後者的人生都可以很富足很有意義, 不同之處, 在於後者對艱苦的人生有深刻的體會,更了解努力的重要和珍惜所擁有的東西.
    檢舉

    脫苦海2009-10-22 19:07

    其實所謂先天優勢,亦要有賴後天拍握,所以才有富不過三代。
  • 檢舉

    Job 2009-10-22 12:22

    富不過三代 - 一代創業, 二代守業, 三代敗業,
    正正就係我地 6,70年代, 8,90 年代, 同2千年後一代o既寫照

    8,90 年代咁風光o既, 睇下現今社會中佢地用o既方法教出黎o既仔女: 自我中心, 大安旨意.

    成日懷住為比上不足,比下有餘o既安逸心態, 令到佢地對世事不聞不問 (最叻就係追星), 等老豆老母養. 咩kidult, 港女/男 其實都係一種人 - 井底之蛙

    不過港人精神唔會死o既, 大陸就直頭係 青出於藍 啦 (精過籠, 咩都弄虛作假)
    檢舉

    脫苦海2009-10-22 19:07

    香港唔會死的,要死都係某D香港人姐!
  • 檢舉

    Missions-Gunner 2009-10-22 11:47

    Very * Very Article!! Thanks!!
  • 檢舉

    ibm9999 2009-10-22 11:44

    好文章!

    希望各位港男, 港女們日弟到此文章.

    明白唔係含金鎖匙的你/妳係要捱世界的

    唔好以為自己讀多幾個錢書就以為乜野都會有

    係香港只有做生意先有發達,

    醫生,律師, 去做個悲哀的中產啦!

    唔好成日以為的已係上等人

    檢舉

    脫苦海2009-10-22 19:08

    讀書實在太容易,有補習社,有標準答案。只靠讀書囉個專業資格就以為變上等人的年代早過去了。
  • 檢舉

    chimeimei 2009-10-22 11:39

    I always happy after read it~
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  • 檢舉

    閒人吾閒 2009-10-22 11:32

    值得反思~ 多謝分享~
  • 檢舉

    青山院長 2009-10-22 11:01

    何生說出現在香港人忘記的失去的真理
    檢舉

    脫苦海2009-10-22 19:11

    現在香港好多人淨係識得「發聲」,包括在網上,何曾見佢地在現實世界做過乜實際有用的事?

  • 檢舉

    老頑童 2009-10-22 08:20

    踏实的生活是成功的基礎.